22 Kasım 2015 Pazar

Fırına Balık Atmışsam Benden Mutlusu Yoktur

Balık sezonu açıldı, haydi herkes balıkçısına koşsun. Bence çalışan bir kadının evde hazırlayacağı en kolay şeylerdendir balık. Özellikle fırında hazırlanacak büyük balıklar. Balığı biraz yağla, tuzla atıver fırına. O pişene kadar salatanı yap, bitti bile :) Makarna yapmaktan bile daha zahmetsiz ama makarna kadar öğrenci evi yemeği olmak gibi bir vasfa bürünmemiş, üstelik de çoook besleyici. 

Ben öyle dümdüz yağlayıp düzleyip fırına veremem olaya illa atraksiyon katıcam derseniz de serbestsiniz. Bakınız şekil a; aşağıdaki palamutlar :) 


Önemli not: Palamut yapacaksanız balıkların üzerinde azcık sirke gezdirip aralara maydanoz sapları yerleştirirseniz süper bir rayihası oluyor. 


Veya benim bu alabalıklara yaptığım gibi üzerine sarımsak dilimleyip, toz biber serpip koyabilirsiniz. Yanında patates ve biberlerle oldukça hoş oluyor bence. Biz 2 kişilik küçük bir aile olduğumuz için koca tepsinin ortasında azcık balık atıp fırını yakmaya kıyamıyorum yanını patatesle falan dolduruyorum. Pişmiş hali de aşağıda :)


İzmir Levrek yaparken ise balığın arasına defne yaprağı, soğan ve limon dilimleyip koyuyorum. 



Yazının başında da belirttiğim gibi bazen de hiç defne yaprağıymış, sirkeymiş, limonmuş, baharatmış atraksiyonlarına girmeden dümdüz atıveriyorum fırına balıkları :) O şekilde de baya lezzetli oluyor emin olabilirsiniz. 

 


Fırında balık yapmanın tek dezavantajı, fırınınızın camları aşağıdaki şekilde göründüğü gibi kirleniyor :( Balık pişerken yağ sıçratıyor. Tepsiye yağlı kağıt sererek tepsideki kirlenmeyi minimuma indirmeye çalışıyorum ve tepsiyi direkt bulaşık makinesine atıyorum ancak fırın temizleme işi olanca göz korkutuculuğuyla beni beklemeye devam ediyor :) Yapacak bir şey yok, gülü seven dikenine katlanır :) 

Mesela ben bu dezavantajına rağmen normalde tavada yapılması tavsiye edilen hamsiyi bile fırında yapıyorum bazen :)



 Omega 3 kaynağı bu besini, Allah'ın bu güzel lütfunu kış gelince sofralarınızdan ayırmayın :) 
Kalın sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder