22 Kasım 2015 Pazar

Balkabaklı Patlıcanlı Makarna

Başlığı okuyunca "Nassı yaniiii?" diye tepki verenleriniz olmuş olabilir. Heyoo farklı bir tarif diye gözlerinde kalpçiklerle heyecanlanmış olanlar da olabilir. Öncelikle "Nasıl olur ki?" diye tereddütle bakanlar için açıklayayım, tarifte bal kabağı eser miktarda yer almaktadır :)

Olay şöyle gelişti efem; Pazardan aldığım bal kabaklarıyla değişik tarifler denemeyi kafama koydum. Cahide Jibek'in sayfasından arattığım bal kabaklı tariflerden birini seçtim. Tarife göre bal kabaklarının rendelenmesi gerekiyordu. Güya cinfikirlik yaptım, rendelemekle uğraşacağıma küçük küçük doğrayıp robota atayım dedim. Amma velakin robotumun bıçağı balkabaklarını çekecek kadar keskin değilmiş :( Ben de robottan çıkarıp elimle rendelemeye başladım. Ama robota atarken küçük parçalar halinde doğradığım için rendelerken oldukça zorlandım. Eşim geldi, "Ya amaan ne uğraşıyorsun. Balkabakları dursun, yarın bunları haşlar başka bir şey yaparsın. Sen şimdi bi patlıcanlı makarna yap." dedi :) E tabi bana da mantıklı geldi. Dilimlenmiş kabakları daha sonra haşlanmak üzere dolaba kaldırdım. Ama önümde de bir miktar rendelenmiş balkabağı var, onlar ne olucak? Katıverdim patlıcanlı makarnanın içine :)


Patlıcanlı makarna öğrenci evinde kalırken öğrendiğim bir tarifti. İçine kattığım azcık balkabağı arada kaynadı gitti, hissedilmedi bile. Bir daha bu tarifi deneyecek olsam balkabağı miktarını artırırım. Bu sefer olay spontane geliştiği için böyle oldu :)

Adım adım yapılış aşamalarını fotoğrafladım. Önce biraz sıvıyağda soğan sarımsak ve balkabaklarını kavurdum. Balkabaklarının miktarını görüyorsunuz ne kadar az :)



Soğanlar pembeleştiğinde içine ince ince dilimleyip suda beklettiğim 1 adet patlıcanı kattım. Kapağını kapatıp kısık ateşte biraz pişmesini bekledim. 


Biraz salça ve baharatlarla renklerdirdim. Salça ile de bir müddet piştikten sonra arkada görmüş olduğunuz başka bir tencerede haşlanan makarnaları katıp iyice karıştırdım. 


Sonuç oldukça doyurucu bir yemek. Afiyet olsun efem :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder